دانش‌بنیان| دقت محاسبه‌های مالی با نرم‌افزار یکپارچه ایران‌ساخت افزایش یافت

دانش‌بنیان| دقت محاسبه‌های مالی با نرم‌افزار یکپارچه ایران‌ساخت افزایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78325
نرم افزار یکپارچه ایران‌ساخت با نام تجاری محاسبان، سامانه‌ای است که می‌تواند در شرکت‌های متوسط و بزرگ، امور مالی و اداری را مدیریت کند.

ابوالقاسم قاسم‌پور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان حساب رایان پارس که این محصول را تولید کرده است، گفت: نرم افزار یکپارچه مالی و اداری محاسبان شامل 40 قابلیت است که امروز در بیش از 700 شهرداری کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار در تمامی کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ کارآیی دارد و یک سامانه داخلی است که می‌تواند امور مالی و اداری هر مجموعه‌ای را مدیریت کند.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه

تا سال‌های اخیر، نرم افزارهای مالی و اداری صرفا از طریق نصب روی رایانه و به صورت دسترسی محلی قابل استفاده بود، اما با پیشرفت فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سازوکار خدمات مالی و اداری نیز تحول یافت.

نرم افزار مالی تحت وب با استفاده از یک پایگاه داده، امکان بازخوانی اطلاعات برای تمامی کاربران را فراهم می‌کند که به همین دلیل تمامی عملیات و تراکنش‌های مالی در یک محل قرار می‌گیرند؛ همین موضوع سبب حذف پراکندگی و تکرار اطلاعات می‌شود.

 

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی های نرم افزار محاسبان، دسترسی در هر مکان و هر زمان با استفاده از هر نوع زیرساخت نرم‌افزاری دارای دسترسی به اینترنت است، به همین دلیل با وجود نرم افزار حسابداری تحت وب، کاربران محدود به حضور در محل شرکت یا سازمان نبوده و در هر زمان و هر مکان، قابلیت دسترسی دارند.

 

ایجاد بیش از 300 فرصت شغلی

تمامی نرم‌افزارهای مالی تحت وب از توانایی ارتباط یکپارچه برخوردارند، مثلا اگر یک سند در نرم افزار خزانه‌داری ثبت شود، همان سند در نرم افزار حسابداری مالی به صورت خودکار قرار می‌گیرد و نیازی به دوباره کاری نیست.

امکان به‌روزرسانی سریع تمامی کاربران به دلیل تحت وب بودن نرم افزار محاسبان و قرارگیری بر روی رایانه مرکزی وجود دارد که با این ویژگی نیز در صرف زمان و هزینه، صرفه جویی چشم‌گیری خواهد شد.

با تولید نرم افزار محاسبان 170 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 150 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شد. اگرچه خرید نمونه غیر بومی این نرم‌افزار در گذشته حتی 12 میلیون دلار هزینه داشت، اما امروز این نرم‌افزار با هزینه‌ای کم‌تر از 300 هزار دلار طراحی و به طور کامل ایران‌ساخت شده است. موضوعی که مانع خروج 24 میلیون دلار ارز از کشور شده است.

قاسم پور، با اشاره با این که قیمت سی برابر کم‌تر نمونه ایران‌ساخت نرم‌افزار مالی با وجود پشتیبانی‌ها و ابزارهای گسترده بیان کرد: به هر شکلی که نرم افزارهای تولید داخل نگاه می کنیم، مناسب برای استفاده برای داخل کشور است اما برخی کمبودها سبب شده تا منابع انسانی متخصص حوزه فناوری اطلاعات از کشور مهاجرت کرده و کار را برای ادامه تولید سخت کند و نیاز است تا شرایطی فراهم شود تا نخبگان در کشور حفظ شوند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
4 نرم‌افزار ایران‌ساخت برای گسترش حمل‌ونقل هوشمند بار توسعه یافت
4 نرم‌افزار ایران‌ساخت برای گسترش حمل‌ونقل هوشمند بار توسعه یافت
00/05/25 - 09:27
دارایی‌های فیزیکی صنایع را نرم‌افزار ایران‌ساخت مدیریت می‌کند
دارایی‌های فیزیکی صنایع را نرم‌افزار ایران‌ساخت مدیریت می‌کند
00/03/22 - 14:05
تجهیزات آنالیز ایران‌ساخت به صنایع رسید تا دقت حسگرها و مبدل‌ها را افزایش دهد
تجهیزات آنالیز ایران‌ساخت به صنایع رسید تا دقت حسگرها و مبدل‌ها را افزایش دهد
99/12/20 - 11:41
بیشتر بخوانیم